Roligt rubriknamn

Publiceringsdatum: 2010-03-19 @ 23:27:29 Kategori: Åsikt Kommentarer: (5)


Saknas tyvärr :( Jahapp, blogg då en gång till innan det är dags att sova kanske? vad borde man skriva då, vad man gjort under dagen? vad man önskar man gjort istället eller vad som händer i morgon? Kanske en blandning av dem alla eller ingen av dem vi får se vad som kommer stå de nästkommande raderna, det vet jag inte än. Jag liksom skriver  innan jag tänker eller något liknande, fast det gör jag nog inte det är ju både svårt och ganska onödigt att tanka efter man gjort något då det inte hjälper något. Fast det kanske det inte gör om man tänker efter innan heller, det bästa är nog att tänka efter precis när man gör det, och det är nog det som jag gör nu, tror jag. Ja en sak som man kan skriva om /klaga på kan ju vara det att det inte blir stor bokstav automatiskt efter man gjort en punkt. För det glömmer jag / orkar inte fixa mer än hälften av gångerna. Det är en bra funktion i Word. Eller så är det just det som är en dålig funktion? att den hjälper till en för mkt, man blir för lat när det gäller att skriva rätt ord och rätt meningsföljer etc etc. Nu är Word så smart att den säger till när saker på ord är i fel ordning, Den ändrar många ord automatiskt. Det kanske faktiskt är en dålig sak, då den gör oss "dåliga stavare" sämre? För den hjälpen som den ger finns inte tillgänglig alltid. Varken i det riktiga livet eller här på bloggsidan. Ja nu kom jag på en sak som jag kunde klaga av mig lite på känns alltid bra att göra det. Sådär nu kan jag lägga mig sen och känna mig nöjd nu har jag bidragit med lite klagande. Vad tycker ni som läser detta? Är det bra att det finns så mkt hjälp att få när man skriver saker på datorn, eller är det snarare en dålig funktion som gör en sämre att stava?

Postat av: josefin

Haha, du är så gulligt flummig ibland...



Hmm det är svårt det där. Tycker det är bra att det finns rättstavningsprogram sådär, så länge man kollar själv liksom att "jaha, nu skrev jag kommpis, men det blev rött, okej jag högerklickar och ser, aaahh det stavas kompis, det ska jag komma ihåg!" och inte "kommpis, blev rött, jaha, jag rättar, så, hejdå" :P

2010-03-19 @ 23:32:32
URL: http://sameoldstories.blogg.se/



Postat av: josefin

vill bo med dig <3

2010-03-20 @ 09:44:22
URL: http://sameoldstories.blogg.se/



Postat av: josefin

sv: vi får spendera den tillsammans på skype <3

2010-03-20 @ 15:34:27
URL: http://sameoldstories.blogg.se/



Postat av: josefin

sv: tack älskling <3 saknar dig <3 vill vara fin för dig <3

2010-03-20 @ 16:09:19
URL: http://sameoldstories.blogg.se/



Postat av: josefin

jag vill sg a* dig :D

2010-03-20 @ 17:15:26
URL: http://sameoldstories.blogg.se/




Kommentera här:

Namn: E-post: Bloggadress: Kom ihåg mig?



RSS 2.0